بزرگترین هواپیمای آب نشین جهان در چین

چین بزرگترین هواپیمای آب نشین جهان را می سازد.

چین قصد دارد بزرگترین هواپیمای آب نشین جهان را تا ۲۰۲۲ به مشتریان خود تحویل دهد. این هواپیما که در چین ساخته می شود AG۶۰۰ نام گرفته است.

هوانگ لینگکای طراح ارشد شرکت AVIC چین در این باره می گوید: ما تلاش می کنیم تا ۲۰۲۱ میلادی گواهینامه پرواز را از مقامات هوانوردی دریافت کنیم و تا ۲۰۲۲ این هواپیما را به مشتریان تحویل دهیم.

پرواز بزرگترین هوایپمای آبی- خاکی جهان

تولید AG۶۰۰ بخشی از برنامه چین برای نوین سازی ارتش خود است. به هرحال نخستین پرواز این هواپیما در دسامبر گذشته انجام شد. به گفته هوانگ هواپیمای مذکور در سال جاری پروازهای بیشتری را انجام می دهد و همچنین برای نخستین بار از روی آب پرواز را آغاز می کند.

برای ساخت این هواپیما ۸ سال صرف شده و به اندازه بویینگ ۷۳۷ است.  همچنین AG۶۰۰ طوری طراحی شده که بتواند عملیات نجات در دریا و خاموش کردن آتش سوزی در جنگل را اجرا کند.

علاوه برآن هواپیما می تواند از زمین و روی آب بلند شود. در همین راستا مجهز به ۴ موتور توربو است و می تواند۵۰ نفر را حمل کند.  در عملیات های اطفای حریق نیز قابلیت حمل ۱۲ متریک تن آب را به مدت ۲۰ دقیقه دارد.

بنا بر اعلام گزارش آردی نیوز به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، شرکت صنایع هواپیمایی چین تا حالا و قبل از به پرواز در آوردن این هواپیما برای اولین بار، حدود ۱۷ سفارش ساخت دریافت کرده است که می تواند علامت خوبی برای موفقیت این هواپیما و مورد توجه قرار گرفتن آن باشد.
دولت چین گفته است که موفق بودن اولین پرواز این هواپیما، نشانه ی خوبی از کیفیت آن و تولید انبوه در ماه های بعد و فروش آن به کشورهای دیگر دنیا است.

مطالب مرتبط