کارخانه نوآوری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: طی سه ماه آینده کارخانه نوآوری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

سورنا ستاری در بازدید از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان افزود: پارک‌علم و فناوری استان پیشرفت‌های خوبی داشته و کار آزادسازی ۲۰‌هکتار فضای این پارک‌نیز در حال‌انجام است تا از این‌لحاظ با مشکل مواجه نباشند.

وی افزود: یک‌مجموعه ۶۰هکتاری دیگر نیز در بیرون شهر زاهدان برای پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که‌ کار واگذاری آن در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک شاهد اثرات این پارک خواهیم بود.

 معاون علمی وفناوری رییس جمهور جمهوری  گفت: این کارها نه تنها در مرکز استان بلکه در شهرهای زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان نیز در حال‌اجراست و هر چه این‌ پارک‌ها گسترش یافته و بتوانند از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهره ببرند طبیعتا تاثیرات مثبت آن در زندگی همه‌ مردم قابل مشاهده خواهد بود.

وی با اشاره به توان بالای علمی و خلاق جوانان سیستان وبلوچستان تاکید کرد: در حال حاضر ۲ خانه خلاق در زاهدان وجود دارد که این خانه‌ها در شهرستان‌های دیگر استان نیز دایر خواهد شد.

ستاری خاطر نشان کرد: نهایتا ظرف سه ماه آینده کارخانه نوآوری استان افتتاح می‌شود و معتقدم که پارک‌های علم و فناوری زایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان است و هم‌اینک نیز قریب به ۶۰۰۰ شرکت فعال در سطح کشور داریم.

استاندار سیستان وبلوچستان نیز اظهار کرد: تولید عزتمند در کشور و امیدآفرینی برای دانشجویان از پیامدهای مثبت رونق وگسترش پارک‌های علم و فناوری بوده که‌ پارک علم و فناوری  استان در این راه قدم‌های خوبی برداشته است.

احمدعلی موهبتی افزود: پارک علم و فناوری می‌تواند منشا تحولات شگرفی برای استان باشد و از ایده‌های خلاق و طرح‌های ویژه جوانان می‌توان برای‌ کاهش معضل کم آبی، مطالعات آب‌های ژرف، شیوه‌های نوین کشاورزی بر پایه دانش استفاده کرد و سلسله اقدامات انجام شده در پارک علم و فناوری استان قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری استان علیرغم سابقه کمتر نسبت به سایر استان‌ها اما از نظر کیفی در سطح قابل قبولی قرار دارد و برخی از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان این پارک در بازارهای داخلی و خارجی کشور با اقبال خوبی روبه‌رو شده است.

مطالب مرتبط