کامیون‌های خودران به زودی اولین برنامه تجاری تحویل محموله را در تگزاس آغازمی کنند

یک استارتاپ فعال در حوزه تولید کامیون‌های خودران قصد دارد به زودی اولین برنامه تجاری تحویل محموله را در تگزاس آغاز کند.

به گزارش تک‌کرانچ، استارتاپ “کودیاک رباتیکز”(Kodiak Robotics) که در حوزه تولید کامیون‌های خودران فعال است، قصد دارد نخستین حمل و نقل تجاری را با کمک این کامیون‌ها در تگزاس آغاز کند. کودیاک، تجهیزات جدیدی را به تگزاس شمالی وارد خواهد کرد تا طی آزمایش در این ایالت، از عملیات حمل و نقل پشتیبانی کند.

در مورد این آزمایش، پیش‌بینی‌هایی نیز وجود دارند. در کامیون‌های کودیاک، یک راننده انسان و یک مهندس ایمنی نیز حضور خواهد داشت. تعداد کسانی که قرار است در این آزمایش حضور داشته باشند، نامشخص است و شرکت هنوز هیچ جزئیاتی در مورد هویت حاضران و نوع بارهایی که قرار است منتقل شوند، ارائه نداده است.

کودیاک، هشت کامیون خودران را در ناوگان خود دارد اما قصد دارد تعداد آنها را به سرعت افزایش دهد. این آزمایش برای شرکت تازه‌کاری مانند کودیاک، حاصل استعداد و تجربه کاری “دان برنت”(Don Burnette) و “پاز اشل”(Paz Eshel)، بنیانگذاران آن به شمار می‌رود.

برنت، مدیرعامل کودیاک، در پروژه فناوری خودران گوگل شرکت داشته و پس از آن نیز برای مدتی با اوبر همکاری کرده است. برنت در آوریل سال 2018، اوبر را ترک کرد تا کودیاک را با همکاری اشل راه‌اندازی کند. کودیاک در سال 2018 اعلام کرد که موفق شده 40 میلیون دلار در مرحله نخست جذب سرمایه به دست آورد.

“توماس بامونت”(Thomas Bamonte)، مدیر ارشد برنامه وسایل نقلیه خودران در تگزاس شمالی گفت: ابداع یک راهبرد جامع برای حمل و نقل ایمن و قابل اطمینان انسان و بار، برای منطقه‌ای که در هر دهه بیش از یک میلیون نفر به ساکنان آن افزوده می‌شود، موضوعی مهمی به شمار می‌رود.

پیش از این نیز شرکت‌های سازنده فناوری حمل و نقل خودران برای کامیون‌ها از جمله “امبارک”(Embark) و “استاراسکای رباتیکز” (Starsky Robotics)، آزمایش‌هایی را در جاده‌های تگزاس انجام داده بودند.

کودیاک، جدیدترین شرکت فعال در حوزه تولید وسایل نقلیه خودران است که قصد دارد فناوری خود را در تگزاس آزمایش کند. این ایالت، به قطبی برای استارتاپ‌های فعال در این حوزه به خصوص استارتاپ‌هایی که در حوزه تولید کامیون‌های خودران فعالیت دارند، تبدیل شده است. دلیل این موضوع، شاید وجود محیط نظارتی دوستانه و موقعیت مناسب حمل و نقل در این ایالت باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط