کمک فناوری رباتیک به دختر معلول انگلیسی

یک دانش‌آموز دختر انگلیسی که با دست راست معلول به دنیا آمده بود، اولین دست بیونیک خود را استفاده کرد.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از دیلی‌میل، “هالی لاندز”( Hollie Lownds) دختر ۱۱ ساله‌ای است که در زمان تولد بدون دست راست به دنیا آمد.

این دختر در ماه سپتامبر یک دست بیونیک دریافت کرد که مانند دست شخصیت کارتونی “مرد آهنی” است و ۵ هزار پوند قیمت دارد.

استفاده از این دست بیونیک در دست این کودک به وی اجازه می‌دهد به راحتی با کارد و چنگال غذا بخورد، موهای خود را شانه کند و برای اولین بار در زندگی خود دوچرخه‌سواری را تجربه کند.

این کودک می‌تواند برای اولین بار در طول عمرش، هدایای کریسمس خود را با دو دست خودش باز کند که به همین خاطر بسیار هیجان‌زده است.

پزشکان در هفته بیستم بارداری مادر هالی به وی اطلاع دادند که فرزندش دست راست خود را از دست داده است که علت هم برای پزشکان مشخص نبود.

 از بدو تولد، این کودک بازوی مصنوعی نداشت و سعی می‌کرد از آرنج خود برای باز کردن در و یا برخی دیگر از کارها استفاده کند.

نبود دست راست، این کودک را مجبور کرد که به ناچار از دست چپ خود استفاده کند و در مدرسه و به هنگام نوشتن دست چپ خود را بکار گیرد.

بازوی بیونیک که در دست این کودک استفاده می‌شود، حاوی الکترودهایی است که سیگنال‌های برقی کوچک را از عضلات کاربر تشخیص می‌دهند. این سیگنال‌ها سبب فعال شدن حرکت در آن اندام مصنوعی می‌شوند.

این بازوی بیونیک توسط شرکت “Open Bionics” ساخته شده و توسط یک خیر ناشناس به این خانواده اهدا شده است.

والدین هالی لاندز گفته‌اند که فرزندشان به داشتن این دست رباتیک افتخار می‌کنند و این احساس در دوستان هالی نیز به وجود آمده است.

ولی به دلیل اینکه هالی تاکنون از دست راست خود استفاده نکرده و ماهیچه‌های دست راستش ضعیف است،‌ پس از یک ساعت کار با دست راستش که با استفاده از این بازوی بیونیک صورت می گیرد، سبب می‌شود هالی در دست راست خود احساس خستگی کند.

با توجه به اینکه هالی در سن رشد است، در آینده باید یک دست بیونیک دیگر برای دست راست خود تهیه کند.

/ایسنا

مطالب مرتبط