گجت هوشمند مانع فاسد شدن مواد غذایی در یخچال می شود!

گجت هوشمند “Smartware ” تضمین می کند که یخچال شما هرگز حاوی مواد غذایی فاسد نخواهد بود.

به گزارش آردی نیوز به نقل از دیجیتال ترندز، یکی از مشکلات رایج در همه خانه ها، وجود مواد غذایی فاسد در یخچال ها است. درواقع در خانواده های کم جمعیت،گاهی برخی از مواد غذایی روزها در یخچال باقی مانده و به علت عدم مصرف، تا مرز فاسد شدن پیش می روند.

اما چه اتفاقی می افتاد اگر مواد غذایی مختلف هوشمند بودند و می توانستند به ما اخطار دهند تا از آن ها استفاده کنیم. شاید دستیابی به خوراکی های هوشمند سخت باشد. اما به نظر می رسد ظروف هوشمند آماده ارائه خدمات به کاربران هستند.


در حال حاضر ظروف و گجت های “Smarterware،” یک سیستم ذخیره سازی هوشمند مواد غذایی را به راه انداخته اند که می تواند پیش از تخریب کامل مواد غذایی،به نجاتشان کمک کند.

این محصول جدید و نوآورانه  با امید به کمک به مردم در کاهش زباله های ناشی از مواد غذایی و بهتر نگه داشتن خوراکی ها در یخچال طراحی شده است.

 مجموعه Smartware شامل برچسب های هوشمند، ظروف و فنجان ها می شود. برچسب های هوشمند به راحتی به ظروف می چسبند و اطلاعات موثری در خصوص مواد غذایی موجود در ظروف را به کاربر ارسال می کنند.

اما کاربر چگونه متوجه می شود مواد غذایی سالم هستند یا نه. هنگامی که نور روی برچسب ها سبز است، کاربر متوجه می شود که مواد غذایی مذکور در سلامت کامل قرار دارند. رنگ زرد به این معنی است که شما باید به زودی غذا را مصرف کنید چون در آستانه خرابی است و رنگ قرمز بدان معنی است که شما باید از خوردن غذا اجتناب کنید.

اما شاید برایتان سوال شده باشد که این برچسب ها چگونه تشخیص می دهند غذا سالم است یا خیر؟شما با قرار دادن هر غذا در ظروف هوشمند کدها و اطلاعاتی را به ظرف می دهید که شامل مواردی مثل نوع غذا، ساعت و روز قراردادنش در یخچال و مواردی مشابه می شود. این اطلاعات را می توان تایپ کرد یا از طریق الکسا به ظروف بازگو کرد.

در نهایت نیز SmartAware بر اساس اطلاعات به شکل هوشمند تصمیم می گیرد. جالب است بدانید این برچسب ها حتی به موبایل هوشمند کاربر متصل شده و به او اخطار می دهند که وضعیت خوراکی های یخچال در چه حال است.

قیمت هر  سه برچسب هوشمند و سه اتصال دهنده 35 دلار است اما مجموعه کامل این گجت  دارای 15 علامت هوشمند، 9 کاسه، 9 اتصال دهنده و 6 ظرف حدود 300 دلار قیمت دارد.

مطالب مرتبط