گجت هوشمند EksoVest جدیدترین تکنولوژی برای کاهش خستگی کارگران

شرکت خودروسازی فورد از فناوری هایی جدید برای کاهش خستگی کارگران خود استفاده می کند. فناوری هایی که احتمال می رود کیفیت تولید خودروها را نیز افزایش دهد.گروه خودروسازی فورد در تلاش است تا نرخ  خستگی و آسیب کارکنان را به حداقل برساند. این شرکت خودروسازی از تکنیک هایی ویژه برای ردیابی بدن کارکنان استفاده می کند که  خستگی و ضعف بدنی کارکنان را می سنجد.  صنایع خودرو در جهان برای بیش از یک قرن گذشته  بر انسان در فرایند مونتاژ تکیه کرده است، اما تکیه تکنولوژی بر انسان ها بدون توجه به توانایی های آنان و البته ظرفیت ها و مهارت هایشان در عمل آنچنان که باید بازخورد نخواهد داشت. بر همین اساس نیز گروه خودروسازی فورد برای کاهش مشکلات خود از سیستم هایی جدید و منحصر به فرد استفاده خواهد کرد.

به گزارش آردی نیوز، از اواخر سال گذشته، گروه خودروسازی فورد سیستم  آزمایشی خود را  آغاز کرد. سیستمی که هدفش کاهش خستگی کارمندان در طول فعالیت های روزانه آنان بود.در حال حاضر، این سیستم به 15 کارخانه فورد مختلف در سراسر جهان فرستاده شده است.

یکی از این سیستم ها “EksoVest” نام دارد. سیستمی که شامل یک گجت هوشمند پوشیدنی است که بین 5 تا 15 پوند وزن دارد و کاربر را در ارتفاع های مختلف یاری می کند.

The exoskeleton technology hopes to improve worker health and productivity

در خلال آزمایش های اولیه این سیستم، کارکنان در پایان شیفت های خود احساس خستگی کمتری می کردند؛ نکته مهم در خصوص سیستم مذکوراین است که این کار نه تنها باعث افزایش کیفیت کار کارگران می شود، بلکه کیفیت زندگی کاری آنان را بهبود بخشیده و  باعث می شود پس از پایان ساعات کاری احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

A pilot project in two plants in the US proved successful

سیستم هوشمند مذکور یک ایده عالی برای محافظت افرادی است که در مشاغل سنگین کار می کنند. همانطور که اشاره شد این سیستم تنها برای کمک به کارگران و فرارشان از خستگی طراحی نشده است. بلکه شامل تکنولوژی ردیابی بدن نیز می شود. این تکنولوژی به افراد کمک می کند تا اطمینان  حاصل کنند کارشان بر اساس فیزیولوژی بدن خودشان طراحی شده است.

هم اکنون در کارخانه مونتاژ موتور فورد در والنسیا واقع در اسپانیا، خودروسازان از کیت مجهز به تکنولوژی مشابه ردیابی بدن که تیم های ورزشی برای تکمیل فرم ورزشکار استفاده می کنند استفاده می کنند. در مورد فورد، این مورد برای بررسی وضعیت کارکنان و در جهت توسعه ایستگاه های کاری است که استرس فیزیکی کمتری را به کارکنان وارد می کند.

این محصول دارای 15 سنسور نوری متفاوت است که به یک واحد تشخیص متصل هستند. افزون بر این ها، این محصول دارای 4  دوربین مختلف است که مسیر حسگرها را ردیابی می کند.  فورد  قصد دارد در صورت مفید بودن این فناوری در بخش های مختلف اروپا از آن استفاده کند.

مطالب مرتبط