یک شرکت دانش‌بنیان زمینه صادرات داروهای دانش‌بنیان را فراهم کرده است

امیر رضا نیکان مقراضه مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدیریت صادرات هوشمند کاران دانش، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، عموماً توسط نخبگان، اساتید دانشگاه و فعالان فناور تاسیس شده‌اند. بسیاری از آنها در ابتدا  ممکن است تجربه چندانی در تجارت یا صادرات نداشته باشند. به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت‌هایی را در بخش خصوصی مامور کرد تا به این شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنند تا محصولات فناورانه خود را صادر کنند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدیریت صادرات هوشمند کاران دانش، در ادامه افزود: با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، نمایشگاه‌های دائمی در کشورهای مختلف، تاسیس شده است.  محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، در این نمایشگاه‌ها قرار می‌گیرد تا مشتری خارجی بتواند از نزدیک با این محصولات آشنا شود.

نیکان، ضمن توضیح بیشتر در مورد خدمات شرکت، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بسته‌های حمایتی بسیار خوبی برای کمک به صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، تخصیص داده است. ما نیز تلاش می‌کنیم تا زمینه استفاده هر چه بیشتر شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را از این بسته‌های حمایتی فراهم کنیم.

وی افزود: برای مثال، ممکن است که یک محصول دانش‌بنیان، نیازمند بازاریابی تخصصی در کشورهای همسایه باشد. در این حالت ما با استخدام یک بازاریاب خارجی کمک می‌کنیم تا این محصول در بازار کشورهای خارجی معرفی شود. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری 70 درصد حقوق این فرد بازاریاب خارجی را می‌پردازد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدیریت صادرات هوشمند کاران دانش، ضمن تاکید بر استقبال گسترده از محصولات دانش‌بنیان ایرانی در خارج از مرزهای کشور، گفت: به صورت کلی نیز نزدیک به 70 درصد هزینه‌های بازاریابی در خارج از کشور برای محصولات دانش‌بنیان، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌شود.

نیکان همچنین بیان کرد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت مجوز فروش دارو در یک کشور دیگر باید هزینه قابل توجهی برای ثبت دارو بپردازند که ممکن است بالغ بر 100 میلیون تومان شود. شرکت ما تمام هزینه ثبت دارو در کشور عراق را پرداخت می‌کند و به عنوان نماینده فروش، زمینه عرضه داروهای دانش‌بنیان ایرانی را در این کشور فراهم می‌کند. در حال حاضر به دلیل کیفیت خوب محصولات دانش‌بنیان ایرانی، مصرف کننده عراقی رغبت بالای به محصولات دانش‌بنیان ایرانی دارد.

مطالب مرتبط