چگونه با شناخت بازیگران عرصه استارت آپ ها، استارت آپ خود را صادر کنیم

در اکوسیستم استارت آپی بین المللی، بازیگران زیادی فعال هستند که آگاهی از نقش و اهمیت آنها برای استارت آپ هایی که قصد بین المللی شدن را دارند بسیار مهم است.

اکسپورتنا- سعید معتمد: در اکوسیستم استارت آپی بین المللی، بازیگران زیادی فعال هستند که آگاهی از نقش و اهمیت آنها برای استارت آپ هایی که قصد بین المللی شدن را دارند بسیار مهم است.

همچنین منابع اطلاعاتی و بسترهایی وجود دارند که با استفاده از آنها میتوان در معرض دید بسیاری از سرمایه گذاران، منتورها و مشاوران بین المللی قرار گرفت. در این مقاله به بررسی این بازیگران و چگونگی استفاده از منابع گران بهای استارت آپی خواهیم پرداخت.

  1. شتاب دهنده های بین المللی استارت آپ ها:

تعداد زیادی از شتاب دهنده های بین المللی وجود دارند که به دنبال کشف استعدادهای استارت آپی در سراسر جهان هستند و شما باید خود را در معرض دید آنها قرار دهید. معمولا در وبسایت این شتاب دهنده ها قسمتی جهت عضویت و فرمی جهت معرفی استارت آپ ها وجود دارد که میتوانید استارت آپ خود را به آنها معرفی کنید. همچنین شرایط و دستورالعمل های همکاری در وبسایت این شتاب دهنده ها موجود است.

incubatorlist.com
techstars.com

  1. دایرکتوری های استارت آپی بین المللی:

در این دایرکتوری ها اطلاعات بسیار زیاد و همچنین لینک های ارتباط با بازیگران عرصۀ استارت آپی بین المللی وجود دارد و میتوانید به اطلاعات حیاتی در این زمینه دست پیدا کنید. در واقع دایرکتوری ها اطلاعات تمام بازیگران را به صورت یکجا در اختیار شما قرار میدهند و به عنوان محلی مجازی جهت گردآوری بازیگران عرصۀ استارت آپ ها عمل میکنند.
angel.co
eggradients.com/startup-directory
ycombinator.com
foundersbelt.com

  1. نمونه های ناموفق استارت آپی:

در این وبسایت ها نمونه های ناموفق استارت آپی، دلیل شکست آنها و درس هایی که از این شکست ها میشود گرفت توضیح داده شده است و با یادگیری این تجربیات میتوانیم از شکست استارت آپ خودمان جلوگیری کنیم.

failory.com/cemetery

startupgraveyard.io

  1. بسترهای سرمایه گذاری:

در این وبسایت ها ایده های استارت آپی در معرض دید سرمایه گذاران بین المللی قرار میگیرند تا در صورت تمایل به سرمایه گذاری در استارت آپ ها بپردازند. بسیاری از این بسترها در نقش یک اکوسیستم کامل استارت آپی ایفای نقش کرده و تمام اعضای اکوسیستم را یکجا جمع میکنند.

500.co

https://angelmatch.io/

investorhunt.co

middleeastinvestmentnetwork.com

https://www.premoney.xyz/

union.vc

ventureslist.com

investorscout.co

openvc.app

startengine.com

unicorn-nest.com

  1. بسترهای یادگیری:

در این وبسایت ها آموزش های بسیار مختلفی در اختیار استارت آپ ها قرار میگیرد تا بتوانند مهارت های خود را در زمینه هایی مثل تیم سازی، جذب سرمایه، بازاریابی، فروش، شبکه سازی و مانند آن بالا ببرند.

academy.buildily.com

https://www.basisset.ventures/hypergrowth-network

founderlibrary.com

https://www.startupschool.org/future-founders

https://stealth.li

  1. وبسایت های معرفی استارت آپ های جدید:

این وبسایت ها معمولا بازدیدکننده های زیادی دارند و چون هر روز در حال معرفی ایده های جدید هستند، مورد استقبال زیادی قرار می گیرند و بسیاری از استارت آپ هایی که در اینگونه وبسایت ها معرفی میشوند در صورت استقبال بازدیدکنندگان و دریافت گزارش ها و امتیازات بالا، یک شبه ره صدساله را طی میکنند.

aidem.network
angel.co
killerstartups.com
launchingnext.com
new-startups.com
techstars.com

پرتال های استارت آپی بین المللی:

پرتال ها دربرگیرندۀ اطلاعات جامع و کاملی در مورد اخبار، سرمایه گذاری، آموزش، شبکه سازی، رویدادها، مسائل مالیاتی و هرچه که فکرش را بکنید هستند و سعی میکنند تمام راه حل ها و امکاناتی را که یک استارت آپ نیاز دارد به صورت یکجا ارائه دهند. همچنین این پرتال ها میتوانند مربوط به یک منطقۀ خاص جغرافیایی باشند مثل خاورمیانه

f6s.com
makermove.com
startupstash.com
startupuniversal.com

جمع بندی:

برای حضور در بسترها و وبسایت های استارت آپی بین المللی باید یک استراتژی تدوین شده داشته باشید و طبیعتا هر چه حضور بیشتر و پررنگ تری در منابعی که در این مقاله معرفی شد و سایر منابع مشابه داشته باشید، شبکه سازی قوی تری خواهید داشت و احتمال رسیدن به اهدافتان بیشتر خواهد شد. همچنین یکی از مهم ترین مزایای حضور در این وبسایت ها، یادگیری هرچه بیشتر از سایر استارت آپ ها و روش های موفقیت و شکست آنهاست.

منبع: اکسپورتنا- سعید معتمد
مطالب مرتبط