آرامکس: عجین شدن آموزش با فناوری و ارتقاء روش تدریس

یک شرکت فناور با ایجاد یک سامانه واقعیت افزوده آموزشی به معلمان سراسر کشور، خدمات ارائه می‌دهد.

بهزاد سامانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بومی سازان فناوری‌های پیشرفته تسنیم، گفت: ما در حوزه واقعیت افزوده مشغول به فعالیت هستیم و در این راستا، سامانه جامع چند وجهی واقعیت افزوده آرامکس را راه اندازی کردیم. این سامانه همانگونه که از اسم آن پیدا است در حوزه واقعیت افزوده خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بومی سازان فناوری‌های پیشرفته تسنیم، در ادامه افزود: سه دسته از کاربران از این سامانه بهره‌مند می‌شوند. افرادی که می‌خواهند آموزش دریافت کنند، آموزش دهندگان و تولیدکنندگان محتوا در حوزه واقعیت افزود، از جمله کاربران استفاده کننده از خدمات این اپلیکیشن هستند.

وی ادامه داد: واقعیت افزوده تولید شده در این سامانه در قالب، عکس، فیلم، مدل سه‌بعدی ارائه می‌شود. ما به عنوان واسط میان ارائه دهنده محتوا و دریافت کننده آن فعالیت داریم. همچنین خود ما نیز تولید محتوا انجام می‌دهیم، به ویژه در ابتدای راه‌اندازی سایت، محتوای قابل توجهی تولید شد، تا سایت بتواند فعالیت عادی خود را آغاز کند.

این فعال صنایع نرم و خلاق، با اشاره به ویژگی‌های فناورانه این حوزه، گفت: در ابتدای کار، حوزه‌های مختلفی را مانند تبلیغات، ساخت محصولاتی مانند مبلمان و مانند آنها را تحت پوشش قرار دادیم. اما در ادامه تصمیم گرفتیم که برای افزایش کیفیت، در ابتدا فقط روی یک حوزه متمرکز شویم، به همین دلیل، در حال حاضر در حوزه آموزش کار می‌کنیم.

سامانی ضمن تاکید بر مزایای استفاده از این فناوری در حوزه آموزش، افزود: دبیران و معلمان از جمله کاربرهای اصلی این سایت محسوب می‌شوند. بسیاری از آنها قصد دارند تا به منظور ارائه آموزش باکیفیت‌تر، از محتوای سایت بهره‌مند شوند. همچنین این فناوری به ارتقاء روش تدریس آنها کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بومی سازان فناوری‌های پیشرفته تسنیم، گفت: امیدوار هستیم تا در آینده حوزه کاری این سامانه را گسترش دهیم و حوزه‌های دیگری را نیز به سبد کاری خود اضافه کنیم. در حال حاضر مدل درآمدی این سامانه براساس اخذ کارمزد و یا بهای تولید محتوا، استوار است.

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری
مطالب مرتبط