کانسپت ری‌شارژ ایده‌ای از نسل بعدی شاسی‌بلند لوکس ولوو را نمایش می‌دهد

ولوو کانسپتی از نسل بعدی شاسی‌بلند لوکس خود XC90 را نمایش داده که قرار است سال آینده ساخته شود. کارخانه سوئدی می‌گوید تفاوت این ماشین نسبت به نسل کنونی آنقدر زیاد است که آن را با نام تازه‌ای به بازار عرضه خواهد کرد.

ولوو در کانسپتی که نامش ری‌شارژ است، فرم جدیدی را معرفی کرده که ترکیبی از یک شاسی‌بلند و یک استیشن است. جلوپنجره ماشین کاملا حذف شده و تنها نشان کارخانه که با لامپ ال‌ئی‌دی ساخته شده در جلوی ماشین دیده می‌شود.

ولوو می‌گوید ماشین را با شعار ‘کمتر اما بهتر’ طراحی کرده است. محور اصلی این ایده در طراحی سادگی و تمرکز بر کیفیت است. در طراحی اتاق ماشین از معماری اسکاندیناوی الهام گرفته شده و برای سادگی بیشتر، همه دگمه‌ها حذف و کنترل‌ها به نمایشگری ۱۵ اینچی منتقل شده است.

ری‌شارژ همچنین به رادار لیزری مجهز است که به راننده اجازه می‌دهد در مسیرهایی مشخص کنترل ماشین را به هوش مصنوعی بسپارد. ولوو می‌گوید که برخلاف سیستم‌های خودران کنونی در ماشین‌های این شرکت راننده مجبور نیست حواسش به جاده باشد.

ولوو اطلاعاتی درباره قوای محرکه ماشین منتشر نکرده، اما اعلام کرده که در حال ساخت باتری‌هایی است که می‌تواند با هر بار شارژ بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کند.

ولوو می‌گوید کانسپت ری‌شارژ مانیفستی از آینده الکتریکی این کارخانه است. این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ همه محصولاتش را الکتریکی کند و اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۵ تولید ماشین‌های الکتریکی‌اش را به ۶۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد رساند.

اتاق کانسپت ری‌شارژ با الهام از معماری اسکاندیناوی طراحی شده است

مطالب مرتبط