ایلان ماسک موتور “رپتور” موشک فوق سنگین “استارشیپ” را رونمایی کرد!

ایلان ماسک”(Elon Musk) رئیس شرکت “اسپیس ایکس” از موتور “رپتور” که قرار است روزی موشک فوق سنگین “استارشیپ” را به ماه ببرد، رونمایی کرد. “ایلان ماسک” بنیانگذار شرکت “اسپیس ایکس” در صفحه مجازی خود در توئیتر از موتور موشک “رپتور”(Raptor) این شرکت رونمایی کرد. این موتور موشکی قرار است حامل راکت “استارشیپ” باشد و این فضاپیما را به ماه و فراتر از آن برساند تا تحقق این مهم را تسریع بخشد.

در اوایل ماه جاری راکت استارشیپ در تگزاس در حال سرهم‌بندی بود که بر اثر وزش باد ۵۰ مایل بر ساعتی به شدت صدمه دید ولی توسط متخصصین اسپیس ایکس ترمیم شد.

آزمایش “رپتور” در حالی انجام شد که تنها چند روز از رونمایی نمونه اولیه “استارشیپ” می‌گذرد.

اسپیس ایکس چند سالی است که مشغول توسعه موتور رپتور است و آن را برای اعزام توریست به مریخ توسعه داده است. در دسامبر گذشته ماسک در پیامی در توئیتر از طراحی دوباره موتور این موشک خبر داد.

برای درک بهتر اندازه رپتور، به تصویر زیر دقت کنید که یک مهندس در کنار موتور ایستاده است. با قیاس ارتفاع این موتور با قد این مهندس به بزرگی موتور پی می‌بریم.

به نظر می‌رسد که موشک استارشیپ به ۳۱ عدد از این موتور نیاز دارد زیرا یک سفینه غول‌پیکر است. استارشیپ با هدف تحقق رؤیای گردشگری فضایی ساخته شده و قرار است انسان‌ها را به ماه اعزام کند.

ماسک در پاسخ به سوال یکی از کاربران که راجع به زمان آماده‌سازی کامل راکت پرسیده بود پاسخ داد، اولین نمونه مداری استارشیپ در ماه ژوئن آماده خواهد شد

اخبار خارجیایلان ماسکموشک اسارشیپوتور رپتور