برندسازی شخصی چه کمکی به کسب وکار شما می کند؟

واژه های برندسازی شخصی به کلماتی نامفهموم مبدل شده اند. بسیاری از افراد سودهای مهم ناشی از ایجاد برند شخصی قوی را از دست می دهند. مهمترین دستاورد در کسب و کار شما، برند شما است. منبع اطلاعات یا قیمت های شما، محصول یا مکانی که در آن قرار گرفته اید مهم نیستند بلکه این خود شما هستید که از اهمیت برخوردارید.

  • شما بزرگترین مزیت خود هستید

ممکن است آنچه شما انجام می دهید منحصر به فرد نباشد، اما خود شما اینچنین هستید. به همین دلیل است که گنجاندن شخصیت تان درون برند مهم است. هیچ صنعت و یا کسب و کاری وجود ندارد که در آن رقابت نباشد. تنها تفاوت بین شما و رقیبتان برندتان است. ممکن است قیمت شما پایین تر باشد، اما این وضعیت تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟ شاید محصول شما مزیتی داشته باشد که در سایر محصولات مشابه مشاهده نشود. اما این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت؟ احتمالا رقبا به شما خواهند رسید. یکی از عناصری که نمی توانند در آن به شما برسند، برندتان است. کسب و کارهای بسیاری وجود دارد که کار آنها تولید کفش است اما تنها یک برند معروف نایک وجود دارد.

  • دانستن این نکته مهم است که این خود شما هستید که باعث ایجاد ارزش و اعتبار می شوید، نه محصول شما.
  • زمانی که حسابدار ما کارش را خوب انجام بدهد می گوییم:” فلانی، کارت عالی بود”. نه اینکه “نرم افزار هلو کارت عالی بود.” مشتریان شما هم مشابه همین مثال هستند. این شما هستید که ارزش و اعتبار ایجاد می کنید. محصول یا خدمات شما مسیریست که از آن برای ایجاد این اعتبار و ارزش استفاده می کنید.
  • برندسازی شخصی قوی، بهترین ابزار برای پیروزی قاطع در رقابت می باشد. برندهایی که به خوبی در بازار جا افتاده اند کار کمتری برای انجام دادن دارند، زیرا این برندها با مخاطب مورد نظر خود رابطه برقرار کرده و همچنین اعتماد بسیاری را در آنها ایجاد نموده است. با این کار بجای آن که تمام وقت خود را برای پیدا کردن چشم اندازها جهت نصب بنر ها صرف کنید به جذب مشتریان بپردازید.
  • برندها باعث می شوند تا مردم نسبت به آیتمی پیش از سایر آیتم های مشابه توجه نشان دهند. برندسازی چیزیست که باعث می شود که از بین این همه فروشگاه آنلاین که حتی برخی ارزان تر هستند شما آن که مشهورتر است را ترجیح دهید. آنها کالاهای مشابهی را ارایه می دهند، اما درک ما از هر یک از آنها متفاوت می باشد و میزان اعتماد ما نسبت به هر کدام از آنها متفاوت است.

برندسازی شخصیکسب وکار