جدیدترین خودرو هیبرید برقی فراری با نیروی ۸۱۸ اسب بخار و موتور شش سیلندر، سال آینده تولید می‌شود

فِراری اعلام کرد که جدیدترین خودرو هیبرید برقی آن شرکت با نیروی ۸۱۸ اسب بخار و موتور شش سیلندر، سال آینده تولید می‌شود.

۲۹۶جی‌تی‌بی، اولین خودرو شش سیلندری است که فِراری از نیمه دهه ۱۹۷۰ به این سو تولید می‌کند. این خودرو همچنین اولین خودرو شش سیلندری است که اسم تجاری شرکت را بر خود خواهد داشت.

۲۹۶جی‌تی‌بی سریع‌ترین خودرو ساخت فِراری نیست، اما مدیران این شرکت ایتالیایی وعده داده‌اند که نشستن پشت فرمان آن یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های رانندگی خواهد بود.

انریکو گالیرا، مدیر بخش بازاریابی فراری، گفته است:‌ «۲۹۶جی‌تی‌بی برای مشتریانی است که می‌خواهند لذت‌بخش‌ترین تجربه رانندگی را داشته باشند.»

او در یک نشست خبری ویدیویی گفت:‌ «این خودرو قرار نیست جای هیچ‌یک از مدل‌های قبلی فِراری را بگیرد و یک خودرو کاملا جدید برای این نام تجاری است.»

در مقایسه با مدل‌های قبلی این شرکت، فراری ۲۹۶جی‌تی‌بی کوتاهترین فاصله محور چرخ عقب و جلو را دارد و قدرت خود را از موتور بنزینی ۶۵۴ اسب بخاری که پشت دو صندلی خودرو کارگذاشته شده است، و نیز از موتور برقی ۱۶۴ اسب بخار خود می‌گیرد.

جعبه‌دنده اتوماتیک خودرو هشت سرعته و مانند خودرو‌های مسابقه فرمول یک است. حداکثر سرعت این خودرو حدود ۳۳۰  کیلومتر در ساعت است.

با شارژ کامل، ۲۹۶جی‌تی‌بی می‌تواند تنها با تکیه بر انرژی برق و پیش از روشن شدن موتور بنزینی آن، تا ۲۸ کیلومتر را با سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت براند.

علاوه بر قدرت مانور بالا، مهندسان طوری طراحی کرده‌اند که صدای آشنای موتور فراری، که صدای زوزه جیغ‌‌آسا در سرعت بالا است، از خودرو شنیده شود.

آخرین خودرو شش سیلندری که فِراری تولید کرد، مدل‌های «دینو»‌ در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۷۰ بود. از آنجا که این سری خودرو از قدرت مانور و تجربه رانندگی مشابه خودرو‌های فراری ۸ و ۱۲ سیلندره برخوردار نبودند، مدل‌های دینو با نام جداگانه خود و مستقل از نام تجاری فراری فروخته شدند.

قیمت مدل جدید فراری در ایتالیا ۲۹۶ هزار یورو – برابر با ۳۵۳ هزار دلار است.

خودروسازیفراری