طراحی جاده‌ای خودروهای الکتریکی هنگام رانندگی بر روی آن می‌توانند شارژ شوند

طراحی جاده‌ای پیشرفته که وسایل نقلیه الکتریکی هنگام رانندگی بر روی آن می‌توانند شارژ شوند بدون شک رویای هر برنامه‌ریز شهری و معمار منظر است. اما حال این رویا به واقعیت پیوسته است. دیگری نیازی نیست رانندگان اینگونه وسایل نقلیه به دنبال ایستگاه شارژ باشند چرا که سیستم توسعه یافته توسط شرکت “ElectReon Wireless” این امکان را به آنها می‌دهد که خودروهایشان هنگام رانندگی شارژ شوند.

این فناوری به کاربران این امکان را می‌دهد تا باتری‌های خودروهای الکتریکی آنها هنگام رانندگی در جاده الکتریکی مخصوص، شارژ شوند. اولین آزمایش این فناوری در ایتالیا در یک جاده یک کیلومتری در بزرگراهی بین میلان و برشا در حال انجام است.

این شرکت با نصب سیم پیچ‌های مسی در زیر آسفالت در حال ساخت زیرساخت‌هایی خاص برای انجام این امر است. انرژی مورد نیاز برای شارژ خودروهای الکتریکی هنگام رانندگی، با القای مغناطیسی به طور مستقیم و به صورت بی‌سیم به باتری‌های خودرو منتقل می‌شود. این سیستم شامل یک واحد کنترل است که در کنار جاده الکتریکی قرار دارد. در شاسی هر وسیله نقلیه الکتریکی که در این آزمایش شرکت می‌کند نیز یک گیرنده نصب شده است.

اگر وسایل نقلیه الکتریکی قادر به شارژ مجدد هنگام رانندگی در جاده باشند، دیگر نیاز به ساخت چند ایستگاه‌ شارژ در جاده نیست، علاوه بر آن وسایل نقلیه برقی می‌توانند به باتری‌های کوچکتر نیز مجهز شوند.

منبع: ایسنا
خودرو الکتریکی