احیای بزرگتزین هواپیمای دریایی ساخت زمان اتحاد جماهیر شوروی

نیروی دریایی روسیه به زودی بزرگترین هواپیمای دو منظوره جنگی دریایی مدل A-42 با نام آلباتروس A-40 را دریافت می کند،این هواپیما به منظور شناسایی و ردیابی زیر دریایی های دشمن و همچنین انجام عملیات های نجات در هنگام وقوع توفان استفاده خواهد شد.

براساس گزارش روزنامه خبری ایزوستیا،  وزارت امور نظامی در حال تدوین وظایف تاکتیکی و فنی هواپیما است.

آلباتروس A-42 می تواند مجهز به موتور دو پروانه D-27 باشد تا دامنه پروازی هواپیما و سیستم سوخت گیری در آسمان را به 9.3 هزار کیلومتر افزایش دهد.این هواپیما دارای سیستم جستجوی رادار با یک سیستم نظارت و رویت،رادار حرارتی،سیستم هدایت پرواز با تجهیزات اندازه گیری پارامترهای امواج دریا و همچنین سیستم پیچیده هوایی به روز شده می باشد.

این هواپیما برای انجام ماموریت هایی از قبیل تخریب اهداف ساحلی،زیر سطح و بالای سطح آبی،تنظیم مین های محوطه جنگ،به کارگیری مواد مورد نیاز برای تقابل های هیدروآکوستیکی و جستجوی زیردریایی‌ها با استفاده از حالت هیدروآکوستیکی نیز بکار گرفته خواهد شد.

در مجموع وزارت دفاع روسیه  قصد دریافت سه واحد از هواپیمای آلباتروس A-42 را دارد،هنوز مهلتی برای اتمام پروژه تعیین نگردیده است.

در سپتامبر سال 2018 شرکت هواپیمایی UAC اعلام کرد که قصد دارد تا تولید هواپیمای نوع آلباتروس A-40 را از سر بگیرد.

در مارس سال 2016 سرهنگ گنادی زاگانوف رئیس هوانوردی نیروی دریایی ناوگان دریای سیاه گفت که تا سال 2020 هواپیماهای ضد زیر دریایی مدل Be-12 با هواپیماهای دریایی آلباتروس جایگزین خواهند شد.

اولین پرواز هواپیمای آلباتروس A-40 و A-42 در دسامبر 1986 انجام شد. دو فروند از این نوع هواپیما تولید شد که قرار بود جایگزین هواپیماهای Be-12 شوند.آلباتروس A-42 به طول 45 متر و حداکثر وزن برخاستن آن 90 تن است.این هواپیما قادر به جابجایی 53 نفر است.

مطالب مرتبط