ایلان ماسک افراد را به شرکت در کنفرانس استارتاپ “نورالینک”(neuralink) فراخواند

“ایلان ماسک”(Elon Musk) بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس در حساب کاربری خود در توئیتر، افراد را به شرکت در کنفرانس استارتاپ “نورالینک”(neuralink) فراخواند.

ایلان ماسک با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد طی جلسه‌ای که در تاریخ ۱۶ ژوئیه در سانفرانسیسکو برگزار خواهد کرد درباره جزئیات پروژه استارتاپ “نورالینک” بیشتر صحبت خواهد کرد.

هدف استارتاپ نورالینک(Neuralink) توسعه یک پهنای باند بسیار قوی برای ارتباط انسان‌ها و رایانه‌ها است. نکته جالب پروژه مذکور این است که افراد عادی نیز می‌توانند در این کنفرانس شرکت کنند اما ابتدا می‌بایست به هشت سوال پاسخ دهند که دو سوال آن نخست وارد کردن نام کاربری پروفایل لینکدین(LinkedIn) و دومین سوال دلیل آنها برای شرکت در این کنفرانس است. افرادی که قادر به شرکت در این کنفرانس نیستند هم می‌توانند کنفرانس را به صورت زنده در سایت نورالینک مشاهده کنند.

بنابر گزارش‌ها این استارتاپ قصد دارد با ساخت تراشه‌های رایانه‌ای قابل کاشت در داخل مغز انسان، مرز بین بشر و ماشین را کم‌ رنگ‌تر کند.

گفته می‌شود این تراشه حس لامسه کاربران را بازیابی می‌کند. این پردازنده سیگنال‌های پیچیده‌ای را رمزگشایی می‌کند که در داخل مغز انسان شکل گرفته‌اند؛ سپس تراشه آن‌ها را به رقم تبدیل می‌کند تا بتواند این سیگنال‌ها را پردازش کند. در نتیجه شخصی که این تراشه در مغز وی کار گذاشته می‌شود، امکان کنترل کردن عملکرد عضلات بدن را پیدا می‌کند.

استارتاپ نورالینک

استارتاپ نورالینک یک شرکت “عصب فناوری”(neurotechnology) آمریکایی است که توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۱۶ تأسیس و در سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرد. دفتر مرکزی این استارتاپ در سانفرانسیسکو است. از زمان تأسیس، چندین دانشمند عصب شناس از دانشگاه‌های مختلف در آنجا مشغول به کار هستند.

در سال ۲۰۱۷ سایتی به نام “ویت بات وای”(Wait But Why) گزارش داد که این استارتاپ قصد دارد دستگاه‌هایی توسعه دهد که می‌تواند بیماری‌های مغزی جدی را در مدتی کوتاه درمان کند. این سایت کار این شرکت را جنبشی “فرابشریت” (Transhumanism) نامید. فرا بشریت، جنبشی فکری و فرهنگی است که می‌گوید با پیشرفتِ فناوری و افزایش در دسترس بودنِ آن، می‌توان به جلوگیری از افزایشِ سن یا به توانمندسازیِ انسان‌ها به لحاظِ توانایی‌هایِ فیزیکی، ذهنی یا روان‌شناختی، پرداخت.

پاسخ تمام سوالاتی که در ذهنمان ایجاد شده طی دو روز آینده درکنفرانس سانفرانسیکو گفته خواهد شد.

مطالب مرتبط