خطوط لوله پیشرفته Pipelines 4.0 شرکت زیمنس برای رفع نیازهای در حال رشد صنایع میان دستی نفت و گاز

فناوری Pipelines 4.0 یک رویکرد یکپارچه برای بهینه سازی مهندسی، نحوه ارائه و چرخه عمر مفید خطوط لوله است.

این محصول بر پایه تجربیات شرکت زیمنس در زمینه خطوط لوله، میزان تقاضای محصول و تخصص در زمینه تجهیزات چرخشی، برق و فناوریهای دیجیتال ساخته شده است.

ویژگی مهم این لوله های دیجیتال عبارت است از “کلید در دست” بودن آن، بدین صورت که مسئولیت طراحی و اجرا بطور کامل بر عهده پیمانکار می باشد بگونه ای که بعد از تکمیل پروژه ، کارفرما فقط با چرخاندن یک کلید می تواند بهره‌برداری از تأسیسات اجراء شده را آغاز نماید و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها، افزایش طول عمر و امنیت سایبری تاسیسات نیز تامین می شود.

علاوه بر خطوط لوله Pipelines 4.0 شرکت زیمنس بسته های یکپارچه را به مجموعه خود اضافه کرده است، مانند: یک کمپرسور برقی(EMD) به منظور تسهیل روند نصب و راه اندازی، که از پیش طراحی شده است و در نتیجه زمان انجام پروژه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. زیمنس در این مجموعه محصولات دیگری از قبیل: کمپرسورها، درایوها، موتورها، اسکیدها، دستگاه های تنظیم خودکار، ایستگاه های فرعی و ترانسفورماتورها نیز قرار داده است، که اپراتورها را قادر می سازد تا رابط ها را بهبود بخشند و احتمال ریسک را کاهش دهند.

در بخش تحلیل داده ها، شرکت به تازگی پمپ های هوشمند “Smart Pump” را تولید کرده است تا مصرف برق ایستگاه های پمپاژ خط لوله بهینه سازی شود. زیمنس در 10 سال اخیر بیش از 10 میلیارد یورو را در دهکده های نرم افزاری سرمایه گذاری کرده و اکنون یکی از 10 شرکت برتر نرم افزاری در جهان می باشد./پژوهشگاه صنعت نفت

مطالب مرتبط