شب سیاه در آینده باز هم وحشت جنگ سرد را زنده نگه خواهد داشت!

کمپانی معظم BAE Systems  اولین نمونه از تانک اصلی Challenger 2  را به روز رسانی کرده است. طراحی این تانک بر پایه  افزایش عمر جنگجوی جنگ سرد تا سال 2035 به عنوان بخشی از پروژه ارتقاء ارتش بریتانیا (LEP)به شمار می رود. به روز رسانی” شب سیاه” شامل ارتقاء سیستم تصویربرداری پیشرفته و همچنین افزودن سیستم دفاع پیشرفته می باشد. بر طبق اعلام BAE، توسعه اصلی شب سیاه  در بخش سیستم تصویربرداری مادون قرمز دوگانه ای است که در قسمت جلو و عقب تانک نصب شده است که نه تنها در شرایط روز و شب موثر است بلکه برای اولین بار به فرمانده تانک اجازه می دهد با این سیستم به طور همزمان به اهداف مختلف نگاه کند .

Black Night offers a new thermal imaging system

به گزارش آردی نیوز به نقل از نیو اطلس، چلنجر 2 در سال 1998 وارد سرویس شد و در جنگ های عراق، بوسنی و کوزوو و همچنین عملیاتهای ناتو را بسیار فعال ظاهر شد.. چلنجر2 در سال 2003 در جنگ عراق نخستین رویارویی جنگی خود را تجربه کرد، اما همین نبرد کوتاه  به سرعت برای او شهرت به دست آورد، دلیل آن هم این بود که هیچ کدام از آنها در جنگ نابود نشده بودند.

Black Night includes regenerative turret braking

با بکارگیری جدیدترین تکنولوژی در زره ​​بیرونی این تانک نصب اسلحه لیزری 120 میلی متری بر روی برجک آن، شب سیاه را تا سال 2035ماندگار کرده کرده است.

Black Night showing the active defense system

سایمون جکسون، مدیر پروژه چلنجر 2 در BAE Systems می گوید: “بریتانیا خانه ای از بهترین شرکت های مهندسی در جهان است که مرزهای طراحی را با ارتقاء “شب سیاه” جابجا کرده اند. ما بهترین شرکتهای دفاعی از سراسر جهان انتخاب کرده ایم تا با هم همکاری کنند، شرکت هایی از کانادا، فرانسه و آلمان که مهارت های منحصر به فرد و تکنولوژی های اثبات شده را به ارمغان می آورند”

مطالب مرتبط