ارتباط اطلاعاتی محصولات سواری و کامیون های ولوو برای افزایش ایمنی

ارتباط اطلاعاتی محصولات سواری و کامیون های ولوو برای افزایش ایمنی

کمپانی سوئدی ولوو همواره به تولید خودروهای امن معروف بوده است. این خودروساز سوئدی اخیرا اعلام کرده که به لطف تجهیزات ایمنی پیشرفته و متعدد، از سال 2020 کسی در اتومبیل های ساخت ولوو جان خود را از دست نخواهد داد.

به گزارش آردی نیوز به نقل از دیجایتو، یکی از آخرین دستاوردهای ولوو در زمینه ایمنی به ارتباطات بین خودرویی و اشتراک گذاری داده های لحظه ای مربوط می شود. با تکیه بر این قابلیت محصولات ولوو داده های گردآوری شده از مسیر پیش رو را در یک سیستم ابری ذخیره می کنند. اطلاعات بدست آمده از این داده ها در اختیار سایر مدل های ولوو قرار می گیرند تا رانندگان آنها از هر گونه خطرات و تهدیدات احتمالی در مسیر مطلع شوند.

volvo-cars-can-now-talk-to-volvo-trucks (3)

هدف ولوو از برقراری ارتباطات بین خودرویی، جلوگیری از تصادفات جاده ای اعلام شده است. این فناوری اینک با مدل های 2018 ارایه شده و کلیه محصولات جدید این شرکت در سرزمین مادری قادر به برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات با همدیگر هستند.

به منظور ارتقای ایمنی تمام محصولات مزین به نشان ولوو، سوئدی ها اخیرا تصمیم گرفته اند که کامیون ها و کشنده های سنگین خود را نیز به فناوری ارتباط بین خودرویی تجهیز کنند.

در این صورت، خودروهای سواری ولوو خواهند توانست با برادران سنگین تر خود نیز در ارتباط باشند.

volvo-cars-can-now-talk-to-volvo-trucks (7)

سیستم ابداعی ولوو طوری طراحی شده که با روشن شدن چراغ های خطر (چهار راهنما) بلافاصله داده های مربوط به مکان خودرو به فضای ابری منتقل می شود.

در گام بعدی این داده ها به تمامی مدل های ولوو که در آن نزدیکی ها باشند، ارسال شده و راننده از خطری بالقوه اطلاع پیدا می کند.

volvo-cars-can-now-talk-to-volvo-trucks (5)

روشن است که نوآوری سوئدی ها می تواند در پیچ های تند و سراشیبی ها نقش بسیار موثری در پیشگیری از وقوع سوانح مختلف داشته باشد؛ زیرا در مسیرهای این چنین رانندگان معمولا زمان کافی برای نشان دادن عکس العمل مناسب ندارند.

volvo-cars-can-now-talk-to-volvo-trucks (3)

معاون ارشد بخش ایمنی ولوو یعنی خانم مالین اکهلم (Malin Ekholm) در این باره گفته: به اشترک گذاری لحظه ای داده های ایمنی در تکنولوژی ارتباطی ما می تواند در جلوگیری از تصادفات نقش تعیین کننده ای داشته باشد. هر چه خودروهای بیشتری به این تکنولوژی مجهز شوند، جاده های ما نیز به همان نسبت امن تر خواهند شد. ما به دنبال این هستیم همکاری هایی را با سایر شرکا که مثل ما امنیت ترافیک برایشان مهم است، آغاز کنیم.

VolvoFH_LNG_LR

بد نیست اشاره کنیم بخش تولید خودروهای سواری و بخش تولید خودروهای سنگین تجاری ولوو از سال 1999 مستقل از هم هستند.

در حال حاضر مالکیت بخش تولید خودروهای سواری (Volvo Cars) در اختیار شرکت چینی جیلی قرار دارد؛ حال آنکه بخش تولید خودروهای سنگین تجاری (Volvo Trucks) زیر مجموعه گروه AB Volvo محسوب می شود.

این گروه مالک بخش کامیون های رنو (Renault Trucks)، مک (Mack Trucks) و شرکت ژاپنی UD Trucks است.

مطالب مرتبط