اپلیکیشن مرسدس بنز اطلاعات کاربران خود را فاش می‌کند!

مالکان خودروی مرسدس بنز مدعی شدند که اپلیکیشن این شرکت، اطلاعات کاربران خود را فاش می‌کند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از تک‌کرانچ، مالکان خودروی “مرسدس بنز”(Mercedes-Benz) ادعا کرده‌اند که اپلیکیشن مورد استفاده آنها برای کنترل از راه دور، باز کردن قفل و راه‌اندازی خودرو، اطلاعاتی را در مورد حساب کاربری و خودروی افراد دیگر نمایش می‌دهد.

دو تن از مالکان در مصاحبه‌ای اظهار داشتند که اپلیکیشن خودروی مرسدس بنز، اطلاعاتی را به نمایش می‌گذارد که متعلق به آنها نیست و به دیگر حساب‌های کاربری تعلق دارد؛ در نتیجه آنها توانسته‌اند نام، فعالیت‌های اخیر، شماره تلفن و بقیه اطلاعات کاربران دیگر را ببینند.

این موضوع برای وسایل نقلیه جدیدی که این روزها با اپلیکیشن مربوط به تلفن همراه کار می‌کنند، عجیب نیست. این اپلیکیشن‌ها، به خودرو متصل می‌شوند و به کاربر امکان می‌دهند تا مکان‌یابی خودرو، باز کردن قفل و روشن یا خاموش کردن موتور را از راه دور انجام دهند اما همان گونه که خودروها به اینترنت متصل می‌شوند و ارتقا می‌یابند، نقص ایمنی نیز می‌تواند امکان ردیابی یا ربوده شدن وسایل نقلیه را فراهم کند.

به گفته مالکانی که در این مصاحبه شرکت داشتند، اپلیکیشن آنها به تازگی، به مشکلی دچار شده بود و به آنها امکان می‌داد تا فعالیت اخیر خودرو از جمله مکان‌هایی که در آنها حضور داشته را ببینند اما موفق به ردیابی مکان آن با کمک اپلیکیشن نبود. هنگامی که مالکان، این مشکل را با بخش خدمات مشتریان مرسدس بنز مطرح کردند، به آنها گفته شد که اپلیکیشن را تا زمان تعمیر شدن، پاک کنند.

مالک دیگری گفت که اپلیکیشن را باز کرده و حساب کاربری شخص دیگری را در آن دیده است؛ در نتیجه مطمئن نیست که اطلاعات او در اختیار شخص دیگری نباشد. /ایسنا

مطالب مرتبط