اینستاگرام جزئیات موتور هوش مصنوعی خود را اعلام کرد

اینستاگرام برای اولین بار جزئیات انتخاب عکس‌ها و حساب‌های کاربری برای پیشنهاد به کاربران برای لایک یا دنبال کردن را منتشر کرد.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از دیلی‌میل، نوار “Explore” در اینستاگرام برای هر کاربری مختص به خود است و بر اساس اطلاعات پیشین کاربران تهیه می‌شود. این اطلاعات شامل پست‌های لایک شده و ذخیره شده توسط کاربر است.

این بدان معناست که هرچه‌ قدر یک فرد از اینستاگرم بیشتر استفاده کند، توصیه‌های برنامه در نوار “Explore” صحیح‌تر، دقیق‌تر و قابل استفاده‌تر می‌شود.

اینستاگرام برای انجام این کار از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

به این ترتیب با استفاده از هوش مصنوعی در نوار ” Explore” اینستاگرام، تماشای عکس‌های گوناگون را به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

مسئولان هوش مصنوعی اینستاگرام می‌گویند که می‌خواهند نوار “Explore” یک توازن میان علائق جدید و قدیمی کاربران در کشف پست‌های جدید ایجاد کند.

برای تحقق این هدف، ابتدا این شرکت مجبور شد زبان رایانه‌ای جدید خود را بسازد که به اختصار “IGQL” نام دارد و برای کمک به فهرست‌بندی اطلاعات کاربر در عادات بلند مدت و کوتاه مدت آن‌ها استفاده می‌شود.

در این راستا اینستاگرام یک سیستم هوش مصنوعی چند لایه ساخت که قادر است در هر ثانیه، ۹۰ میلیون مدل پیش‌بینی بسازد تا به تجزیه و تحلیل منبع بزرگی از اطلاعات کاربران بپردازد.

هوش مصنوعی کار خود را با تجزیه و تحلیل کلمات قابل استفاده توسط کاربر آغاز می‌کند و سپس یک سری حساب کاربری منبع را جمع‌آوری می‌کند که از این کلمات مشابه در جست وجوی خود استفاده کرده اند.

۵۰۰ پست از میان این پست‌ها گلچین می‌شوند و در نهایت ۲۵ پست مرتبط با کلمه سرچ شده انتخاب شده و در نوار Explore برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شوند.

هوش مصنوعی کلمات انتخابی، لایک‌های گذشته و پست‌های از قبل ذخیره شده را تجزیه و تحلیل می‌کند تا علاقه کاربر را بر اساس آن‌ها پیش‌بینی کند.

بنابراین قابلیت پیشنهاد پست‌ها توسط اینستاگرام، نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

همچنین اینستاگرام پست‌های مشکوک به نقض خط مشی خود و یا پست‌هایی که اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند را فیلتر می‌کند. /ایسنا

مطالب مرتبط