مردان چاق بیشتر از زنان چاق در اثر ابتلا به کرونا جان می‌بازند

به گزارش دیلی‌میل، مطالعه نشان می‌دهد مردان چاق بیشتر از زنان چاق در اثر ابتلا به کرونا جان می‌بازند.

مطالعه بر روی ۳۵۰۰ بیمار بیمارستانی در نیویورک نشان داد که مردان چاق بیشتر از مر در اثر کرونا رنج می‌برند؛ محققان هنوز نتوانستند تعیین کنند که چرا چاقی بیشتر بر مردان تأثیر می‌گذارد.

پژوهشگران این مطالعه همچنین کشف کردند که چاقی ممکن است یک عامل خطرناک برای ذات الریه شدید در صورت ابتلا به کووید در مردان چاق باشد؛ به طور کلی  کارشناسان احتمال می‌دهند چاقی می‌تواند بر روی سیستم ایمنی افراد تاثیر منفی بگذارد. محققان آمریکایی تاکید دارند اینکه می‌بینیم یک کشور شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا و آمار بالای قربانیان است و کشور دیگر آمار پایین‌تری دارد به چاقی و اضافه وزن مردم آن کشور ارتباط دارد.

براساس داده‌های به دست آمده، بیماران چاق در مقایسه با بزرگسالانی که از وزن مناسبی برخوردار بودند، احتمال مرگ در بیمارستان ، ابتلا به ذات الریه شدید یا نیاز به اتصال به ونتیلاتور بیشتری دارند.

بر اساس نتایج منتشر شده در مجله میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی اروپا، این ارتباط در میان افراد چاق به ویژه مردان چاق نمایان‌تر است.

جیمی هارتمن-بویس، محقق ارشد در زمینه رفتارهای بهداشتی در دانشگاه آکسفورد می‌گوید: برای درک این موضوع به تحقیقات گسترده‌تری نیاز است؛ چاقی یک بیماری پیچیده، مزمن و عود کننده و یکی از عوامل اصلی ایجاد نابرابری در سلامتی است.

چاقی با واکنش‌های جدی‌تری نسبت به کووید مرتبط است زیرا باعث آسیب ریه و شریانی می‌شود که اثرات ویروس را خطرناک تر می‌کند. مطالعات قبلی نشان می‌دهد اضافه وزن می‌تواند خطر  کووید ۱۹ شدید را ۴۰ درصد افزایش دهد، در حالی که افراد چاق ۷۰ درصد بیشتر احتمال دارد به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب مرتبط