نسل جدیدی از ابَرسربازان با فانوسقه، یقلوی!

ارتش ایالات متحده آمریکا میلیون‌ها دلار در فناوری برون‌جامه (Exoskeleton) سرمایه‌گذاری می‌کند تا سربازان خود را قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر کند. چیزی که به گفته کارشناسان منجر به داشتن نسل جدیدی از “ابَرسربازان” خواهد شد. امتیاز این فناوری که توسط شرکت لاکهید مارتین توسعه خواهد یافت، از شرکتی کانادایی گرفته‌شده که از آن برای کمک به افراد دارای مشکلات حرکتی استفاده می‌کند.

برای ارتش ایالات متحده، هدف استفاده از چنین فناوری روشن است: در حال حاضر سربازان در مناطق جنگی مجبور به حمل تجهیزات متعدد و سنگینی چون زره، عینک دید در شب و بی‌سیم‌های پیشرفته هستند. این تجهیزات بین ۴۰ تا ۴۶ کیلوگرم هستند در حالی که میزان وزن توصیه‌شده باید حدودا ۲۳ کیلوگرم باشداین بدان معناست که سربازان به وقت جنگ، درگیر خستگی مفرط خواهند بود.

این برون‌جامه در واقع اسکلتی بیرونی است که روی یک جفت ساق‌پوش سوار می‌شود و با نیروی باتری و با استفاده از حسگرها، هوش مصنوعی و فناوری‌های دیگر، منجر به راه رفتن طبیعی سربازان در وضعیت‌های فوق خواهد شد.

لاکهید مارتین اعلام کرده که جایزه ۶.۹ میلیون دلاری را از مرکز مهندسی، تحقیق و توسعه سرباز ناتیک ارتش ایالات متحده برای تحقیق و توسعه برون‌جامه موسوم به ONYX دریافت کرده است.

مطالب مرتبط