“ولوو” خط تولید جدید حمل و نقل خودران راه اندازی می‌کند

شرکت سوئدی سازنده خودروهای سنگین “ولوو”(volvo) اعلام کرده است سال آینده خط تولید جدیدی را برای حمل و نقل خودروهای خودران راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند اخیرا نیز شرکت “ولوو” اعلام کرده است که از اول ژانویه سال ۲۰۲۰، خط تولید جدیدی موسوم به “راه‌ حل‌های خودکار ولوو”(Volvo Autonomous Solutions) راه‌اندازی خواهد کرد تا زمان توسعه خودروهای خودران را تسریع کند. در کنار این خط تولید جدید، این شرکت سوئدی منابع مالی خود را که بطور اختصاصی مربوط به کامیون‌های خودران است را نیز منتشر می‌کند تا اطلاعات بیشتری را در اختیار سهامداران قرار دهد.

“مارتین لوندستد”(Martin Lundstedt) رئیس و مدیرعامل شرکت “ولوو” طی بیانیه‌ای گفت: درباره خودروهای خودران سوالات بسیاری از ما می‌شود. اکنون ما فرصتی بی‌نظیر برای ارائه راه‌حل‌هایی برای رفع نیازهای خاص خودروها داریم. این یک مرحله جدید برای ما است تا طی آن بتوانیم از متخصصان کمک گرفته و یک حوزه تجاری جدید با سود و ضررهایی که ممکن است داشته باشد را راه اندازی کنیم.

 در حال حاضر بیشتر تمرکز ولوو در حوزه توسعه خوروهای خودران متمرکز شده است تا بتواند کامیون‌های خودران خود را هرچه زودتر به بازار عرضه کند. این شرکت با همکاری شرکت باربری و لجستیک “دی.اف.دی.اس” (DFDS) چند ماه پیش توانست اولین نمونه‌های کامیون‌های خودران خود موسوم به “ورا”(Vera) را در محیطی واقعی مورد آزمایش قرار دهد. در همین حال، در معدن “برونی کالک”(Brønnøy Kalk) در نروژ کامیون‌های خودران “ولوو اف اچ”(Volvo FH) برای حمل و نقل سنگ در یک مسیر پنج کیلومتری استفاده می‌شود.

این شرکت پس از آزمایش “ورا” اعلام کرد برای اولین بار قصد دارد از کامیون‌های باربری خودران خود به نام “ورا” به منظور جابجایی کالاها در بنادر سوئد استفاده کند.

“ورا” با همکاری شرکت کشتیرانی و تدارکات “DFDS”، حمل کالاها را بین مرکز تدارکات و ترمینال بندر در گوتنبرگ سوئد آغاز خواهد کرد. این وسیله نقلیه خودران حمل و نقل کانتینرها را در امتداد یک مسیر از پیش تعیین شده انجام خواهد داد.

ولوو امیدوار است در نهایت چند کامیون خودران را به طور همزمان به کار بگیرد. این کامیون‌ها توسط یک برج کنترل و با سرعت حداکثر ۴۰ کیلومتر در ساعت کنترل می‌شوند.

در حالیکه “ورا” برای جابجایی کالا در فواصل کوتاه مناسب است، قادر به انتقال حجم زیادی خواهد بود و ولوو امیدوار است که کارایی، انعطاف پذیری و پایداری بیشتری را ارائه دهد.

“مایکل کارلسون”(Michael Karlsson) مدیر بخش خودران ولوو گفت: حمل و نقل مستقل با سر و صدای پایین و بدون انتشار آلاینده نقش مهمی در آینده حمل و نقل بازی می‌کند و برای کسب و کار و جامعه سودمند است.

در حالیکه این یک گام مهم در صنعت خودران است، اما نباید انتظار داشت که “ورا” را به زودی در خیابان‌ها ببینیم. تولید انبوه این کامیون و استفاده در مقیاس وسیع از آن نیاز به تکنولوژی، ایمنی، عملیات و توسعه زیرساخت دارد.

به احتمال زیاد برخی از این موارد در سوئد اتفاق خواهد افتاد، کشوری که در آزمایش خودروهای خودران پیشرو است. چند ماه گذشته کامیون‌های “اینراید”(Einride) شروع به تحویل آزمایشی کالا در یک جاده عمومی در یونشوپینگ سوئد کردند. این آزمایش نشان داد که کامیون‌های خودران نقش مهمی در آینده حمل و نقل ایفا خواهند کرد.

شرکت “ولوو” که شهرت زیادی در تولید و عرضه اتوبوس و وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در جهان دارد، به نظر می‌رسد که تلاش‌های زیادی برای توسعه و تولید خودروهای برقی و خودران کرده و در این راستا با بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه نیز همکاری‌های متعددی داشته است. خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کند.

مطالب مرتبط