یک شرکت خارجی درصدد است با فناوری نانو، کارت‌های اعتباری را هوشمندسازی کند

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،یکی از شرکت‌های توسعه دهنده کارت‌های اعتباری از فناوری‌نانو برای افزایش کارایی کارت‌های اعتباری استفاده کرده است. تشخیص کاربر از روی اثر انگشت یکی از قابلیت‌های این کارت‌های اعتباری است.

مدیر شرکت اسمارت‌متریک (SmartMetric) می‌گوید: فناوری‌نانو که این شرکت توسعه داده در داخل کارت‌های اعتباری قرار می‌گیرد تا فعال‌سازی کارت با استفاده از بیومتریک نظیر اثرانگشت انجام شود. بنابراین، با استفاده از این فناوری، کارت اعتباری به یک ابزار هوشمند تبدیل می‌شود.

اسمارت‌متریک بیش از یک دهه تحقیق و توسعه در حوزه کارت‌های اعتباری فعال شونده با اثرانگشت بیومتریک دارد. برای داشتن کارت بیومتریک که اثرانگشت را اسکن کرده و اجازه کار با کارت را می‌دهد، لازم است که از قبل اثرانگشت به‌طور دقیق تعریف شده باشد. بنابراین، زمانی که اثرانگشت فرد برای اعتبارسنجی به کارت داده می‌شود این اثر با اثری که از قبل در کارت ذخیره شده مطابقت داده می‌شود که این کار در کمتر از یک چهارم ثانیه انجام می‌شود. کارت‌های اعتباری باید نازک باشند و درون آنها مادربوردهای الکترونیکی بسیار نازک قرار داده می‌شود.

ایجاد مادربورد با اجزاء مهندسی شده نظیر پردازشگر ARM سال‌هاست که موضوع تحقیق و توسعه بوده است. در داخل کارت اعتباری بیومتریک شرکت اسمارت‌مریک نه تنها یک پردازنده قدرتمند بلکه سیستم پیشرفته مدیریت نیرو وجود دارد که اجازه می‌دهد باتری داخل کارت، هر بار که کارت داخل کارت‌خوان یا دستگاه خودپرداز قرار می‌گیرد، شارژ شود.

این نوع کارت بیومتریک شرکت اسمارت‌مریک، از پیشرفته‌ترین کارت‌های اعتباری بیومتریک در جهان است. اثر انگشت قبل از قراردادن کارت در دستگاه کنترل می‌شود.

مدیرعامل شرکت اسمارت‌متریک می‌گوید: در تولید کارت‌های اعتباری بیومتریک شرکت اسمارت‌متریک، به‌گونه‌ای طراحی‌ها انجام شده‌است که این کارت‌ها تبدیل به یک دستگاه محاسبات پیشرفته هوشمند می‌شوند که بیش از یک تراکنش اعتباری را انجام می‌دهند. این کارت‌ها یک دستگاه مینیاتوری بسیار کوچک هستند.

این کارت‌های اعتباری با پردازش داخلی بسیار قدرتمند مسیر تازه‌ای به سوی دنیای کاملا جدید باز کرده است و این امکان را فراهم کرده که کارت اعتباری به یک وسیله چند منظوره تبدیل شود.

مطالب مرتبط