آنسوی دیوارها را با زنبور ها ببینید!

هنگام آتش گرفتن آپارتمان های بزرگ، آتشنشانان چگونه میتوانند از وجود بازماندگان مطلع شوند؟ چگونه به طبقه درست رفته و فرد قربانی را نجات دهند؟

امروزه در کشور های پیشرفته این مسئله دیگر موضوعی بحرانی نیست. زیرا که ربات ها، همواره قادر به متحیر کردن انسان هستند. یکی دیگر از این عجایب رباتی به نام زنبور است. این ربات یک کواد کوپتر منحصر به فرد است که به لنز هولوگرام و مایکروسافت مجهز شده است و بیشتر شبیه به یک دوربین متحرک است تا یک ربات پرنده. مسئولیت این ربات در حقیقت گذر از مکان های صعب العبور و یا آسیب دیده و ساختمان های بلند است ، به طوری که با عبور از آنها به اپراتور خود سیگنال هایی مبنی برشناسایی افراد آسیب دیده و … میدهد. این ربات به گونه ای طراحی شده است که حتی افرادی که آشنایی نیمه کامل یا حتی کسانی که به کنترل کواد کوپتر ها مسلط نیستند هم بتوانند از این وسیله استفاده کنند. کنترل دستی آن به صورتی ساده و تا حدودی سرگرم کننده طراحی شده است. همان طور که افرادی به منزله تفریح از این وسیله پرفایده استفاده میکنند ، باید دانست که این ربات میتواند در امداد و نجات، کمک رسانی شایانی عرضه کند.
طرز کار ربات به این صورت که ابتدا ربات به محل حادثه در آن سوی دیوار میرود و شما با پوشیدن عینک و یا کلاه مخصوص میتوانید سیگنال های فرستاده شده از زنبور را با استفاده از لنز هولوگرام به صورت کاملا واقعی ببینید. گویی خودتان در صحنه حضور دارید. زنبور حتی به اشعه ایکس نیز مجهز است و میتواند دورادور شما را در دیدن اجسام پشت دیوار های مات یاری کند.
در حال حاضر، سازندگان زنبور به فکر اتقاء اساسی این ربات هستند . تنظیم لبه های این ربات و تبدیل آن به دوستدار طبیعت در حال حاضر یکی از دغدغه های جهان امروزی است! اما با توجه به آنکه این ها مشکلاتی جزئی و قابل حل اند ، زنبور قرار است با چهره ای ارزان تر و بهتر بار دیگر نمایان شود.

https://spectrum.ieee.org
Evan Ackerman

مطالب مرتبط