ابداع کمربند بارداری هوشمند برای دوران شیوع “کرونا”

شرکت “نووُگروپ”(Nuvo Group) اخیرا موفق به توسعه کمربند مناسب افراد باردار شده است که یک کمربند معمولی نیست و درون آن سیستم‌های پیشرفته‌ای تعبیه شده‌ که می‌توانند از راه دور بر ضربان قلب جنین و مادر نظارت کنند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از مدگجت، کمربند هوشمند شرکت نووُگروپ، “آی ان وی یو”(INVU) نام دارد و اخیرا نیز تاییدیه سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا را دریافت کرده است.

در دوران شیوع ویروس کرونا که مادران باردار نمی‌توانند به طور مرتب به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی برای اطلاع از وضعیت جنین خود مراجعه کنند استفاده از این کمربند که می‌تواند بر برخی موارد نظارت کند بسیار مهم است.

اندازه گیری قلب جنین و مادر از مهم‌ترین کارها در اواخر دوره بارداری محسوب می‌شوند و افزایش ضربان قلب جنین می‌تواند یکی از اولین علائم “سندرم دیسترس جنینی”(fetal distress) باشد. در پزشکی زایمان، اصطلاح دیسترس یا اضطراب جنینی اشاره به حضور نشانه‌ها در یک زن باردار دارد که نشان دهنده مشکلاتی برای جنین است.

در حال حاضر ، دریافت این علائم حیاتی نیاز به مراجعه مادران باردار به پزشک و ویزیت منظم در مطب و استفاده از مانیتور الکترونیکی جنین دارد. اما کمربند “آی ان وی یو” به بیماران و پزشکان این امکان را می‌دهد تا به راحتی و دقت این داده‌ها را از راه دور کنترل کنند.

این دستگاه فقط با دستور و نسخه پزشک قابل خریداری خواهد بود و برای استفاده در سه ماهه سوم بارداری در نظر گرفته شده است. با این روش ارائه دهنده خدمات درمانی، جلسات مانیتورینگ از راه دور را ترتیب می‌دهد که در آن بیمار برای جمع آوری داده‌های ضربان قلب از نوار حسگر “آی ان وی یو” استفاده می‌کند. اندازه گیری‌ها از طریق یک برنامه هوشمند قابل دسترسی هستند و اطلاعات بیمار برای پزشک آن فرد نیز قابل دسترس خواهد بود.

دکتر “جوشوا کوپل”(Joshua Copel) رئیس هیئت مشاوره پزشکی نووگروپ و استاد زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل در بیانیه ای گفت: ارائه راه‌های جدید و راحت تر به زنان باردار برای ارتباط با پزشکان بسیار مهم است و مهمتر از همه در جریان بیماری همه گیر کووید-۱۹ هرچقدر مادران باردار کمتر بیرون بیایند بهتر است. /ایسنا

مطالب مرتبط