جدیدترین داروی بومی حوزه دامی رونمایی شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با هدف رونق زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان خراسان رضوی، رونمایی از جدیدترین داروهای «ایران ساخت»شده حوزه دامی و بازدید از مرکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان وارد استان خراسان رضوی شد.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در نخستین بخش از سفر یک روزه‌اش به استان خراسان رضوی از یک شرکت دانش‌بنیان بازدید کرد که این شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه داروسازی یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های داروهای استریل تزریقی در خاورمیانه است که توانسته با تکیه بر توان متخصصان داخلی ۵۸ محصول تولید و عرضه کند.

در این بازدید از محصول جدید نانوامولسیون تزریقی طولانی اثر ویتامین AD3E که برای اولین بار در کشور تولید شده است، رونمایی شد.

این محصول در داروهای تزریقی دامی برای اولین بار در جهان به صورت محصول نانو تولید می‌شود و نمونه خارجی مشابه برای این محصول وجود ندارد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه از شرکت دانش‌بنیان دیگری بازدید می‌کند که این شرکت در زمینه مهندسی معکوس در زمینه قطعات کارخانه‌های سنگ آهن و مس فعالیت دارد. شرکت دانش‌بنیان دیگری که میزبان رئیس بنیاد ملی نخبگان خواهد بود، در حوزه بیوتکنولوژی توانسته با بهره‌گیری از توان و دانش متخصصان داخلی ۸ محصول دانش‌بنیان تولید و عرضه کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه از شرکت دانش‌ننیانی که نخستین تولیدکننده الئو رزین زعفران در جهان و نخستین تولیدکننده الئورزین ادویه‌جات در کشورمان است، بازدید می‌کند.

بازدید از کارخانه نوآوری مشهد و مرکز رشد فرهنگی سجاد

بخش بعدی سفر ستاری بازدید از کارخانه نوآوری مشهد است. این کارخانه با هدف کمک به شناسایی افراد توانمند و فعالان حوزه فناوری‌های نوین شکل گرفته است. در ادامه این سفر استانی اپلیکیشنی که با هدف ارائه خدمات شهروندی از درگاه واحد و افزایش مشارکت اجتماعی ایجاد شده است، با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری آغاز به کار می‌کند.

بازدید از مرکز رشد فرهنگی سجاد پارک علم و فناوری استان رضوی از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در این سفر یک روزه خواهد بود. این مرکز رشد با اولویت قراردادن هنرهای تصویری، رسانه‌های مجازی، ورزش و سرگرمی ۲۹ تیم را در دل خود جای داده است.

پایان‌بخش سفر یک روزه رئیس بنیاد ملی نخبگان به استان رضوی شرکت در نشست علم و فناوری اقتصاد دانش‌بنیان این استان است. ستاری پس از شنیدن نقطه نظرات مسئولان و جوانان خلاق، در فضایی صمیمی راهکارهای لازم را برای رونق زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط