فراری با رونمایی از دو مدل جدید اعلام کرد که با وجود موج الکتریکی شدن قوای محرکه در صنعت خودرو قصد ندارد موتورهای دوازده سیلندر خود را کنار بگذارد.
فراری به تازگی برنامههای خود را برای استفاده از موتور الکتریکی منتشر کرده است. اعلام این برنامهها باعث گمانهزنیهایی شده بود که کارخانه ایتالیایی قصد دارد موتور دوازده سیلندر مشهورش را بازنشسته کند. این شایعهها باعث ناخرسندی طرفداران و مشتریان سنتی کارخانه شد.
اما در مراسم رونمایی مدلهای جدید، انریکو گالیهرا، مدیر بازاریابی فراری گفت: “موتور دوازده سیلندر قلب فراری است و با این مدلها ما راهی پیدا کردیم تا آنها (موتورهای دوازده سیلندر) را زنده نگهداریم.”
مدلهای جدید نمونههای قویتری از مدل ۸۱۲ فراری است که یکی در فرم کوپه و دیگری بدون سقف است. این مدلها با پسوند “کامپتزیونه” (Competizione) از مدلهای دیگر ۸۱۲ متمایز شده است. موتور ماشین ۸۳۰ اسب بخار نیرو تولید میکند، حداکثر سرعتش بیش از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومترش زیر سه ثانیه است.
قیمت پایه مدل کوپه، ۴۹۹ هزار یورو (۶۰۰ هزار دلار) و قیمت پایه مدل بدون سقف ۵۷۸ هزار یورو (۷۰۰ هزار دلار) است.
بیست درصد فروش فراری در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ شامل مدلهایی بوده که موتور دوازده سیلندر داشتند. تقاضا برای مدلهای دوازده سیلندر رو به کاهش است و در عوض خریداران بیشتر به مدلهایی رو آوردهاند که موتور هشت سیلندر دارند.
فراری اولین مدل کاملا الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد کرد.