برای ورود به لپ‌تاپ کلید بیندازید!

یک شرکت توسعه ابزار امنیت دیجیتال یک کلید امنیتی جدید ساخته است که کاربران دستگاه‌های دیجیتال دارای سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس می‌توانند از آن مثل کلید خانه یا خودرو برای ورود به دستگاه استفاده کنند.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از انگجت، اگر به دنبال یک راه برای تأمین امنیت لپ‌تاپ خود هستید یا به خاطر سپردن گذرواژه‌ها برایتان دشوار است، اکنون گزینه جدیدی در دسترس است.

یک شرکت تولیدکننده ابزار تأیید اعتبار موسوم به “یوبیکو”(Yubico) اکنون اجازه ورود به ویندوز را از طریق کلید امنیتی جدید خود به نام “یوبیکی”(YubiKey) می‌دهد. این ابزار مانند همان کلید رایج است، با این تفاوت که برای دستگاه‌های دیجیتالی استفاده می‌شود.

این کلیدها از سرویس‌هایی مانند Gmail ،Dropbox و LastPass نیز پشتیبانی می‌کنند و همچنین می‌توانید برای ورود به سیستم‌های Mac و Linux استفاده کنید.

اکنون این شرکت پیش نمایش عمومی برنامه جدید خود را منتشر کرده است که امکان استفاده از این کلید را برای ورود به ویندوز 7، 8.1 یا 10 فراهم می‌کند.

برنامه همراه این کلید علاوه بر ارائه روشی ایمن‌تر برای ورود به سیستم، در صورت گم شدن کلید، دارای ویژگی‌های دیگری مانند بازیابی رمز عبور و مکانیسم‌های پشتیبان است.

مزیت استفاده از یک کلید فیزیکی این است که امنیت بالایی را بدون نیاز به یادآوری رمزهای عبور فراهم می‌کند. این کلید می‌تواند دستگاه‌ها را در برابر حملات سایبری مانند فیشینگ محافظت کنند و ثابت شده است که یک گزینه امنیتی محبوب در بین مشاغل است.

“یوبیکو” اخیراً با گوگل یک همکاری را آغاز کرده تا کلید امنیتی “تایتان” را ساخته و از طریق فروشگاه گوگل به فروش برساند. /ایسنا

مطالب مرتبط