تولید محصول غذایی حاوی باکتری‌های اسید لاکتیک برای افزایش مقاومت بدن در برابر کرونا

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان‌ که در زمینه تولید محصولات پروبیوتیکی فعال است، اخیرا به منظور ارتقای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس کرونا با استفاده از میکروارگانیسم‌های بومی کشور محصولی حاوی انواع باکتری‌های اسید لاکتیک تولید کرده است.

به گزارش آردی نیوز و به نقل از ایسنا، مریم تاج آبادی ابراهیمی، مدیر این شرکت دانش بنیان، پروبیوتیک‌ها را میکروارگانیسم‌های مفیدی دانست که در سلامت انسان نقش مهمی دارند و گفت: بر این اساس اقدام به تولید میکروارگانیسم‌های کاربردی برای صنایع غذایی در مقیاس صنعتی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه تولید میکروارگانیسم‌ها بر پایه  سویه‌های بومی ایران انجام شده است، اظهار کرد: با به کارگیری فناوری‌های نوین و خلاقیت نیروی انسانی سعی کردیم در مسیر افزایش سلامت مصرف کنندگان قرار گیریم.

ابراهیمی، با اشاره به اینکه بیش از 40 محصول دانش بنیان توسط این شرکت فناور برای صنعت غذا تولید می‌شود، افزود: استاترهای لبنی، پروبیوتیک‌های لبنی، نوشیدنی‌های لبنی، پروبیوتیک‌های دام، طیور، آبزیان و پروبیوتیک‌های غیر لبنی زمینه‌های فعالیت شرکت است.

وی به محصولات در حوزه پروبیوتیک‌های انسانی اشاره کرد و گفت: در بدن انسان میکروارگانیسم‌هایی زندگی می‌کنند که کمبود آنها یا برهم خوردن تعادل‌ آنها باعث بروز بیماری می‌شود. برخی معتقدند علت بروز بیماری دیابت، بر هم خوردن یک سری میکروارگانیسم‌ها است که در این زمینه محصولی تولید کردیم که قند خون را کنترل می‌کند.

این محقق خاطر نشان کرد: این روزها که بحث تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری کرونا وجود دارد، محصولی برای این هدف تولید شده است. این محصول حاوی انواع باکتری‌های اسید لاکتیکی است که سیستم ایمنی را در مقابل ویروس‌ها تقویت می‌کند و کمکی برای بهبود جذب ویتامین‌ها و مینرال‌ها است.

مطالب مرتبط