شرکت “پولار” عینک شنای هوشمند خود را به ردیاب ضربان قلب مجهز کرد

شرکت “فرم” با همکاری شرکت “پولار” عینک شنای هوشمند خود را به ردیاب ضربان قلب مجهز کرد.

به گزارش انگجت، شاید تصور کنید که شرکت “فرم”(Form) تولید عینک‌های هوشمند شنا را به درجه کمال رسانده است زیرا چندی پیش خبر رسید که این شرکت عینک‌ شنایی تولید کرده که بازی‌های المپیک را شبیه سازی می‌کند.

ولی باید گفت شرکت فرم قصد دارد ویژگی جدیدی را به عینک‌های هوشمند جدید خود اضافه کند که بتوان با استفاده از آن ضربان قلب را اندازه‌گیری کرد.

شرکت “فرم” روز گذشته اعلام کرد که با شرکت محصولات پوشیدنی تناسب اندام “پولار”(Polar) همکاری کرده تا فناوری سنجش ضربان قلب در عینک‌های شنای خود را معرفی کند.

Form Swim Goggles are equipped with an IMU (inertial measurement unit), a microprocessor, and a Google Glass-like transparent projection screen that can be worn alongside the left or right lens

این ویژگی از ماه نوامبر آغاز خواهد شد و نسخه بروزرسانی یک نرم‌افزار رایگان از شرکت فرم، عینک‌های شنای این شرکت را با حسگرهای ضربان قلب “OH۱” و “OH۱+” شرکت “پولار”  سازگار خواهد کرد.

با استفاده از این عینک شنا، شناگران قادر خواهند بود با استفاده از واقعیت افزوده، میزان ضربان قلب خود را درون یکی از لنزهای عینک و در یک نمایشگر مشاهده کنند.

ردیابی ضربان قلب برای شناگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این افراد اطلاعات دریافت شده را برای اولین بار به هنگام شنا کردن مشاهده می‌کنند.

حسگرهای پولار از طریق یک بند به عینک متصل می‌شوند و داده‌های دریافت شده هم به صورت بیسیم و در زمان واقعی به عینک شنا منتقل می‌شوند.

پس از تکمیل فرآیند شنا، اطلاعات به اپلیکیشن شنای شرکت “فرم” انتقال داده می‌شود. برنامه هم داده‌های ضربان قلب را با معیارهایی مانند میزان سکته، سرعت و کالری همگام خواهد کرد.

Form Swim Goggles track metrics such as split time, interval time, rest time, total time, stroke rate, stroke count, distance per stroke, pace per 100, pace per 50, distance, length count, and calories burned

منبع: ایسنا 

مطالب مرتبط